máj
11

A vasarnapot a Maltahoz tartozo, de kulon kis szigeten, Gozo-n toltottuk. Maltarol hajo viszi at a kocsikat es az utasokat. Apro, de takaros kis sziget, nagyon szep partokkal, de tul nagy elet nincs. Malta szemetes, mig Gozo ragyog a tisztasagtol. (nem beszelve a nyilvanos klotyokrol, ami szerintem Malta nagy talalmanya). Gozo szeretne onallosodni es onallo fennhatosagot letrehozni. A maltaiak es a gozitanok gyulolik egymast. Igazan nem tudtam kideriteni miert is. A maltaiak azt mondjak a gozitanok bore alatt is suska van, amit nem csodalok, mert nincs mire kolteni a penzt, nincs hova menni, az elet olyan mint a 18-dik szazadban. Ezt mondjuk erzem Maltan is, neha ugy gondolom nem Europaban vagyok.

Az etteremben a kaja csodas volt, nem tudok betelni a kalamari, a polip es a fokhagyma alkotta izegyuttessel. Meg a sok salataval es fott zoldseggel amit egyutt szolgalnak fel az etellel, de az arban benne van. Eloetelnek altalaban bruschetta szeru kenyeret, csigat es maltai sajtot hoznak. A helyi sor es bor is jo, bar mindketto eros. Ami nem jo, az az angoloktol atvett burger es sultkrumpli alkotta remseg, akkora a ketto egyutt, hogy nalunk egy csalad is jollakna belole.

Ravettem magam a vezetesre, atultem es meg indulas elott vizesre izzadtam magam, baromira szokatlan a masik oldal, allando az erzes, hogy nekem jon valaki, arrol nem beszelve mennyire esetlen vagyok bal kezzel. De nyomom az ipart.

Megkezdtem a masodik hetet a maltai nyelvtanfolyamon, a mult het penteken kihagytam mert epp a tokom tele volt Maltaval :-) igen, van ilyen is! es ma lassak csodat, mekkora meglepetes ert, magyar osztalytarsam van! felrohogtem mikor fel akartak olvasni a nevet :-) igaz a mondas, hogy magyarok mindenhol vannak.

Gozo kepek az indarol az albumban :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://maltai-tortenetek.blog.hu/api/trackback/id/tr362896616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barkorka 2011.05.12. 10:27:15

Hellóóóka :)
Szuper képeket készítettél Gozon. Az az utcai sarokrészlet a kékre festett Mária szoborral különösen jól sikerült! Nem is értem, hogy korábban miért nem fotóztál többet. :)
Szép kis sziget lehet, de ahogy elnézem ott sem sok a zöld, fa, erdő... :((
A kajákat meg nyálcsorgatva olvastam. Igaz, nem rajongok a tengeri herkentyűkért, de már a feeling érzete is épp elég volt hozzá. Ráadásként még hozzáképzeltem egy jó kis frappét. Nyammmmi.... :)) Tényleg, van egyáltalán frappé ott?
Nylevtanulással hogy haladsz? ;)

Missszisz 2011.05.12. 19:51:49

@barkorka: Caw (ciao maltaiul), elkezdtem fotozni most mar es igyekszem a reszleteket fotozni, abban rejlik a szepseg :-) hat Malta nem az erdeirol hires, nincs is, ahogy folyo sem....nincs frappe, nem ismerik, sot a kavet is instant kavebol csinaljak, amitol engem a hideg raz, cappuccinoert kavezoba vagy etterembe kell menni....a masodik hetet nyomom, nagyon alap dolgokat tudok mondani vagy tudok valaszolni, de kb. tizig szamolok mire eszembe jut :-)
süti beállítások módosítása